Stap op met Lydia

Visie

De fietslamp die mijn vader maakte, een veelzeggend symbool van de begeleiding op maat die ik bied

Unieke aanpak

Bij de begeleiding kijk ik altijd naar wat het kind nu nodig heeft en dat maakt dat elk kind een unieke aanpak krijgt. Daarbij gebruik ik onder meer diverse gedegen remediërende programma’s, zoals Reken- en Spellingsprint en Beter bij de Les. Een schat aan aanvullende leermiddelen die aansluiten bij de leerdoelen maakt het pakket compleet.
Omdat door het handelend bezig zijn het begrip groeit, laat ik waar het kan de leerlingen bezig zijn met concreet leermateriaal.  Ook spel en beweging zijn vaste ingrediënten. Zo blijven de kinderen gemotiveerd en hebben ze plezier in het leren.

Visie

Deze bijzondere lamp hangt aan het plafond van de praktijk. Hij is gemaakt uit het kinderfietsje van mijn vader en doet nu alweer ruim veertig jaar dienst. De lamp staat symbool voor de begeleiding op maat, net als een goede fiets is die passend, veilig en uitlokkend om op weg te gaan en (weer) te gaan leren en ontwikkelen.

In beweging

Stap op is een uitnodiging om in beweging te komen. In de praktijk doen we dat letterlijk en figuurlijk omdat beweging ontwikkeling stimuleert. Welke fiets past bij jou? In het intakegesprek kiezen we ‘de beste fiets’ en de geschiktste leerroute voor uw kind wordt daarna zorgvuldig uitgestippeld. Bij de rt, pgb-en huiswerkbegeleiding wil ik uitgaan van de kwaliteiten van uw kind zodat we de maximale leermogelijkheden te kunnen benutten. We maken een Stap óp!

Deze leerling werkt met een overzichtelijk schema bij het spellen van klankgroepwoorden (zoals bomen en bommen).